Skata .
✌✍␥⬱␥✖ ◢⬱⅂␥ķ␥✖
R͢e̡i҉ni͠s̀ Anziķis
Nereti novērotājs nemaz neaizdomājas tālāk par savu skata punktu, un to brīdi, kurā ieraudzījis mākslas darbu, pieņem kā pirmo un svarīgāko darba vērtējumu. Tādā veidā var pazaudēt iespēju saskatīt lietu patieso būtību. Anamorfiskā rakstura instalācija rosina skatītājus palūkoties uz mākslas darbu no dažādiem tā skata punktiem.Anamorfija ir vizuāla ilūzija, kur izkropļota projekcija, visbiežāk veidota no krāsas vai objektu kopuma, ir jāvēro no konkrēta skata punkta, lai saskatītu iecerēto attēlu.
Mārīgs
▚ā✌◢ ◳ℒ↺▚✍
Māra B͢ĺo̵m̀e
Idejas pamatā ir pavadītā bērnība viensētā, laikā, kad mākslas darba autorei patika mātes rotu kastīte. Atverot vāciņu un iegriežot tās apakšu, ap savu asi griezās balta plastmasas figūriņa. Balerīna šķita kā vesela pasaule, kas autorei izraisīja vienkāršu patiku. Sapnis nebija kļūt par balerīnu, jo autore nebija redzējusi ne baletu, ne arī ko zināja par balerīnām, kā arī, ka tādas vispār pastāv. Stāsts par mūzikas kastīti tiek atdzīvināts kino grafikās. Nekustas balerīna, bet gan kustība ir redzama apkārtējā vidē, jo šī vide bija autores tā laika realitāte.
Re(new)ed Book / At(jaun)otā Grāmata
✂␥◢⬱◢ ◳↺č◼↺▼◢
D̸i̕ana Bočkova
Bērnībā improvizēti sacerētie un audio kasetēs ierunātie teatrālie teksti, iespējams, bijuši autores vārti uz dzejas pasauli, kas rosinājuši meklējumus klausītāja sasniegšanā ārpus piezīmju burtnīcas. "Re(new)ed" – "Girdle Book" atjaunota jostas grāmata apvieno dzejas un mediju tehnoloģiju sintēzi, grāmatas formāta vēsturisko attīstību un dzejas uztveres pieredzes izmaiņas.
/
✖◢⬱●◢ ➯✌◢⬱◠✍
Santa F͜ranc̕e҉
Mākslas darbs ir veidots kā turpinājums autores personīgajai interesei par feminisma teoriju un tās izmantojumu praksē apšaubot veidus kā sabiedrībā tiek skatītas tradicionālās vīrieša un sievietes lomas. Darba pamatā ir caur interakciju radīta pašrefleksija, kas liek apzināties sava ķermeņa ārējo formu, vai, šajā gadījumā, tās neesamību. Sniedzot iespēju digitāli “pazaudēt” savu atspulgu, autore atsaucas uz kiberfeminisma pamatā esošo priekšstatu par kibertelpu un internetu kā utopisku sabiedrības modeli, kurā nepastāv tāds konstrukts kā dzimums un tā radītā nevienlīdzība.
We Met @ Internet
ℒ◢◡✌␥✖ ➔◢ℒ✖↺⬱✖
Laur͡is̸ Galsons
Izstrādājot mākslas darbu, foto sēriju “We Met @ Internet” ("Mēs Satikāmies Internetā"), autors vēlas lauzt nievājošo attieksmi pret iepazīšanos internetā, kā arī aktualizēt šo tēmu, vēršot uzmanību uz to, ka arvien vairāk cilvēku mūsdienās iepazīstas tieši virtuālajā telpā.
Tā Ir Kļūda
◢ℒ␥✖✍ ➔✌✍⅂ī●✍
Al͟i͜s͞e Griezīte
Redzes radīto kļūdu jeb optiskās ilūzijas fenomena izmantojums gaismas instalācijā, kurā vislielākā nozīme ir skatītāja vizuālajai uztverei un baudījumam, ko sniedz gaismas un krāsu sajūta.Ilgāka instalācijas aplūkošana rada hipnotisku sajūtu, nenoteikto ritmu un krāsu dēļ. Darbs veidots, izmantojot plastmasas maisiņus, tiem piešķirot jaunu un jau otrreizēju nozīmi.
Es, Robots
◢✌●ū✌✖ ◼◢ℒ▼ā⬱✖
Artūrs K̢a̢l͝v́āns
Darbā apskatīts mākslīgais intelekts no tā dabiskuma perspektīvas. Kā rodas datorrakstības zīmju komplekts, kas nosaka programmatūras darboties spēju virtuālā vidē un kā virtualitāte ir saistīta ar kultūru.Gadījuma studijām pētīta vārnu dzimte (Corvidae), precīzāk - Pelēkā vārna (Corvus cornix). Tās ir pazīstamas ar savu augsto intelektu un izteikti īpatnējo uzvedību, dzīvošanu sabiedrībās un imitēt prasmi.
Privātā Publicitāte
ℒ◢␥⬱✍ ⬱✍␥▚◢⬱✍
Laine Ne͘i̕ma̕n̢e̡
Mediju mākslas projekts, kas izstrādāts, lai vērstu uzmanību uz privāto un personīgo digitālo datu drošību un pieejamību informācijas laikmetā, attiecoties uz lietotāja personīgo atbildību pret to, kas pašrocīgi tiek ievietots interneta vidē un piedāvāts publiskai apskatei.Izgatavotas deviņas lielformāta gleznas, kuru vizuālais izskats veidots no autores personīgajiem digitālajiem datiem, kas ir pubiski pieejami interneta vidē, kā arī no šifra, kurā ir iekodēta piekļuves informācija lielākajai daļai darba autores privātās digitālās informācijas.
Uz karas no gleznām atrodas viens koda fragments, kuru var atšifrēt tikai tad, ja visas gleznas atrodas vienkopus.
Mākslas darba mērķis ir piešķirt papildus drošību autores privātajiem digitālajiem datiem, izmantojot trīs metodes – kodēšana, dalīšana, izplatīšana.
Augs
◢⬱⬱◢ ◗✌␥✍✂↺ℒ◢
A͞nna Priedola
3D printēšanai kļūstot par aizvien populārāku ražošanas metodi, aktuāls top jautājums par tās ietekmi uz vidi un ekoloģiju. Izmantojot 3D printēšanas sniegtās iespējas, autore saņem fizisku sūtījumu — ziedu — no draudzenes Austrālijā, pilnībā izvairoties no pasta vai citiem transportēšanas pakalpojumiem, kas radītu vides piesārņojumu izplūdes gāzu veidā. Tomēr, apgūstot jauno tehnoloģiju, viņa rada arī ievērojamu daudzumu plastmasas atkritumu, kuru degradācijas laiks vidē vairākkārt pārsniedz autores mūžu.
Objektīva Fotogrāfija Kā Ikdienas Liecība
↺◗ā✌✖ ✖◢◡ℒī●␥✖
Ojārs Sa͏u͟lī̀tis
“Objektīva fotogrāfija kā ikdienas liecība” autors, atsaucoties uz fotogrāfijas aizsākumiem, pēta attiecības starp fotogrāfiju un tās dokumentāciju, uzdodot jautājumu par to, vai fotogrāfija spēj izdzīvot kā dokumentācija. Saistoši radās jautājums - vai notikuma fiksēšana var kalpot kā jaunā fiksāža?
Balss Pašportrets
␥ℒ⅂✍ šķ✍✖●✍✌✍
I̴lz͢e̵ Šķestere
Izstādes darbs ir mākslas instalācija, kuras laikā tās lietotājam ir iespēja izveidot savu individuālo pašportretu, no sākuma nofotografējot sevi, un pēc tam pārveidojot attēlu ar savas balss veidotām skaņām.Darbs atspoguļo ideju par cilvēka balss unikalitāti un to, cik tā ir svarīga personas identitātes aspektā. Balsī atklājas būtiskas indivīda pazīmes - dzimums, vecums, emocionālais stāvoklis, dzīvesstils u.t.t., no kā izriet liela daļa identitātes satura, kas parāda gan ārējo, gan iekšējo cilvēka pasauli.
Itāļu komponists Luciano Berio par balsi reiz teica: “No visbriesmīgākajiem trokšņiem līdz vissmalkākajai dziedāšanai, balss vienmēr nozīmē kaut ko, vienmēr attiecas uz ko vairāk nekā tikai balsi un rada milzīgas amplitūdas asociācijas”.